1. ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΠΟΥ ΑΝΗΚΕΙ Η ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ

 

 

Η τεχνολογική ενότητα στην οποία βρίσκεται η κατασκευή που θα κατασκευάσω, δηλαδή το αυτοκίνητο, είναι οι μεταφορές-επικοινωνίες. Σε αυτή την ενότητα υπάρχουν δύο υποενότητες οι οποίες είναι οι μεταφορές και οι επικοινωνίες. Η κατασκευή μου ανήκει στις μεταφορές. Σε αυτήν την υποενότητα τα μέσα μεταφοράς που ανήκουν σε αυτή χρησιμοποιούνε ως κινητήρια ενέργεια την α) θερμική, β) την αιολική και στα πιο παλιά χρόνια ακόμη και την γ) μυϊκή ενέργεια. Αυτό όμως γίνεται ακόμη και σήμερα με το ποδήλατο. Το αυτοκίνητο, που είναι η κατασκευη μου, στην πραγματικότητα λειτουργεί με την θερμική επειδή γίνεται καύση πολλών χημικών υγρών όπως π.χ.η βενζίνη.

Στις μεταφορές υπάρχουν άλλες τρείς υποενότητες οι οποίες είναι οι χερσαίες μεταφορές, οι θαλλάσιες μεταφορές και οι εναέριες μεταφορές. Καθεμία απο αυτές τις υποενότητες χρησιμεύει και διακρίνεται διαφορετικα στο τι φορτίο μπορεί να μεταφέρει. Οι χερσαίες μεταφορές γίνονται συνήθως με τα αυτοκίνητα ή τα τρένα. Σε αυτά τα μέσα μεταφορας  το δίκτυο στο οποίο κινούνται, δηλ.οδικό και σιδηροδρομικό, αυξάνεται με ικανοποιητικούς ρυθμούς έτσι ώστε να υπάρχει άνεση στην μετακίνησή μας από ένα μέρος στο άλλο. Στα χερσαία μέσα μεταφοράς βρίσκεται το λεωφορείο, το ποδήλατο, τα μηχανάκια και άλλα.Στις θαλλάσιες μεταφορές βρίσκονται οι βάρκες, τα πλοία, τα πετρελαιοφόρα. Με αυτά τα μέσα μπορούμε να μετακινηθούμε διαμέσου της θάλλασας. Επίσης εξυπηρετούν σε μεγάλο βαθμό το εμπόριο και την ανάπτυξή του. Στις εναέριες μεταφορές υπάρχουν τα αεροσκάφη με σταθερά φτερά(αεροπλάνα), με περιστρεφόμενα(ελικόπτερα) και τα γνωστά σε μας αερόστατα. Τα μέσα αυτά χρησιμοποιούνται σε αεροφωτογραφίες, σε ελέγχους και στον ψεκασμό.

Στις επικοινωνίες υπάρχουν όλα τα μέσα με τα οποία επικοινωνούμε ο ένας με τον άλλον. Τέτοια μέσα που χρησιμοποιούνται στην καθημερινή μας ζωή είναι: α) τα βιβλία, β) οι εφημερίδες, γ) η φωτογραφία, δ) ο κινηματογράφος, ε) ο τηλέγραφος, στ) το ραδιόφωνο, ζ) τα δίκτυα, η) η διαφήμιση, θ) ο Η/Υκαι τέλος ι) τα πολυμέσα. Αλλο ένα μέσο αυτής της ενότητας είναι και το internet ή αλλιώς το ΔΙΑΔΥΚΤΙΟ που μας προσφέρει πολλά στον τρόπο επικοινωνίας μας με τους άλλους και έχει ,μεταφορικά, σκαλίσει και έχει αλλάξει τον τρόπο με τον οποίον επικοινωνούμε.

 


2. ΓΕΝΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ

Σε αυτό το κεφάλαιο θα γίνει η περιγραφή του αυτοκινήτου εξωτερικά και εσωτερικά:

Το αυτοκίνητο αποτελείται από έναν συγκεκριμένο αριθμό κυρίων οργάνων: το πλαίσιο (σασί), μια πάρα πολύ γερή και ανθεκτική κατασκευή, αποτελεί τον σκελετό του όλου συγκροτήματος και είναι το στοιχείο σύνδεσης των άλλων εξαρτημάτων μεταξύ τους όπως τον κινητήρα με το ηλεκτρικό σύστημα και τους παρελκόμενους μηχανισμούς του, που παρέχει την απαραίτητη ισχύ για την αυτόνομη κίνηση του αυτοκινήτου, το σύστημα μετάδοσης κίνησης-σύνολο αξόνων, οδοντωτών τροχών (γραναζιών) και συνδέσμων, για τη μετάδοση της ενέργειας του κινητήρα στους τροχούς, τους τροχούς, για την κύλιση του οχήματος, την πρόωση και την οδήγησή του, το αμάξωμα, που συμπληρώνει το αυτοκίνητο, επιτρέποντας σε αυτό μια λογική εκμετάλλευση χώρου, ανάλογα με τη χρήση για την οποία προορίζεται, το σύστημα ανάρτησης, που τοποθετείται μεταξύ των τροχών και του φέροντος μέρους του αυτοκινήτου.

Πλαίσιο. Αρχικά, το πλαίσιο ήταν ένα σύνολο δοκών από  χάλυβα που είχαν πατηθεί στην πρέσα(πρεσαρισμένοι χάλυβες) ή χαλύβδινων σωλήνων, κατάλληλου σχήματος, που σχημάτιζαν μια άκαμπτη κατασκευή για τη στήριξη των διαφόρων οργάνων του αυτοκινήτου, και το οποίο υφίσταται τις καταπονήσεις που δεχόταν το όχημα κατά τη διάρκεια της κίνησής του. Το πλαίσιο ήταν εφοδιασμένο με όλα τα απαραίτητα κατασκευαστικά προσαρτήματα (πέλματα, δευτερεύουσες δοκούς), αναγκαία για τη στερέωση του κινητήρα, του αμαξώματος και του συστήματος ανάρτησης.

Κινητήρας. Ο κινητήρας, που συνήθως χρησιμοποιείται σε όλον τον κόσμο για την πρόωση των αυτοκινήτων, είναι ο εμβολοφόρος βενζινοκινητήρας εσωτερικής καύσης, ο πετρελαιοκίνητος, ο περιστροφικός και ο κινητήρας αερίου. Ωστόσο, η πιο πρόσφατη εξέλιξη, που καθιερώθηκε στα περισσότερα μοντέλα αυτοκινήτων κατά τη δεκαετία 1980-90, ήταν ο καταλυτικός κινητήρας, που χρησιμοποιεί αμόλυβδη βενζίνη λιγότερων οκτανίων, και θεωρείται πιο φιλικός για την ατμόσφαιρα, ιδίως των μεγαλουπόλεων.

Ηλεκτρικό σύστημα. Ο συνηθισμένος βενζινοκινητήρας έχει ανάγκη σπινθηροδότησης στο τέλος του χρόνου συμπίεσης για την ανάφλεξη της βενζίνης. Επομένως οι αναφλεκτήρες έχουν ανάγκη από ρεύμα υψηλής τάσης.

Ψύξη. Ο κινητήρας του αυτοκινήτου πρέπει να κρυώνει κατάλληλα, ώστε η θερμοκρασία των οργάνων του να μην υπερβαίνει ορισμένες τιμές, πέρα από τις οποίες είναι επικίνδυνη η λειτουργία τους. Οι κινητήρες των περισσότερων οχημάτων είναι υδρόψυκτοι.

Τα όργανα του συστήματος, αρχίζοντας από τον κινητήρα, είναι ο συμπλέκτης, το κιβώτιο ταχυτήτων, ο σταυροειδής σύνδεσμος Καρντάν, ο άξονας μετάδοσης, το κωνικό ζεύγος oδοντωτών τροχών (πηνίο και στεφάνη), το διαφορικό και τα ημιαξόνια.

Αυτά που προαναφέραμε περιγράφουν το αυτοκίνητο από τα εξωτερικά μέρη μέχρι και τα εσωτερικά μέρη. Όλα αυτά τα μέρη είναι απαραίτητα για την κίνηση και την λειτουργικότητα του αυτοκινήτου χωρίς να υπάρχει εξαίρεση για καποιο αυτοκίνητο. Υπάρχουν και όργανα (τα λεγόμενα οργανάκια) τα οποία χρησιμοποιούνται στα σύγχρονα και αγωνιστικά αυτοκίνητα για την βελτίωση του κινητήρα έτσι ώστε το αυτοκίνητο να τρέχει πιο πολύ και να αυξάνεται η ιπποδύναμή του.

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ – ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


3.ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ

Το κατασκευαστικό σχέδιο θα το δούμε ως μια σελίδα στο επόμενο φύλλο.

 

4.ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Σε αυτό το κεφάλαιο θα αναφέρω όλη την πορεία της εργασίας μου από τότε που την ανέλαβα:

 

 

 

 

 

 

 

ΑΝΑΛΑΒΗ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΕΡΓΟΥ

 

 

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΕΧΝΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΕΧΝΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ

ΣΥΛΛΟΓΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ

ΓΡΑΨΙΜΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

ΣΥΛΛΟΓΗ ΥΛΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΡΓΑΛΕΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ

ΣΥΛΛΟΓΗ ΣΗΜΑΝΤΙΚΩΝ ΣΗΜΕΙΩΝ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ

ΓΡΑΨΙΜΟ ΔΙΑΦΑΝΕΙΩΝ

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΩΝ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Η ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ

Η ιστορία του αυτοκινήτου ξεκινάει από τα αρχαία χρόνια που στους πολέμους χρησιμοποιούνταν καταπέλτες. Πολλοί έκαναν προσπάθειές για την κατασκευή του αυτοκινήτου χωρίς αποτέλεσμα στις πρώτες φορές.

Μια επιτυγχυμένη προσπάθεια ήταν των Ιταλών μαριάνο ντι Γιάκοπο και Ρομπέρτο βαλτούριο. Οι Ιταλοί Μαριάνο ντι Γιάκοπο το 1449 και Ρομπέρτο Βαλτούριο το 1455 κατέφυγαν στη δύναμη του ανέμου και σχεδίασαν ένα όχημα του οποίου τις ρόδες κινούσαν έλικες. Το 1680 ο Νεύτωνας, εμπνεόμενος από την αιολόσφαιρα του Ήρωνα, υπαινίσσεται ένα αυτοκινούμενο με αντίδραση όχημα, με τον λέβητα τοποθετημένο ανάμεσα στους τέσσερις τροχούς. Στην πραγματικότητα η πρώτη σοβαρή προσπάθεια για αυτοκίνηση οχήματος σε δρόμο έχει γίνει από τον Γάλλο Nikolas-Joseph Cugnot (1725-1804), όταν κατασκεύασε το περίφημο τρίτροχο φαρντιέ(εικόνα αριστερά) που ο μπροστινός τροχός του χρησίμευε συγχρόνως και για την κίνηση και για την οδήγηση του οχήματος. Το όχημα αυτό είχε έναν δικύλινδρο κινητήρα απλής ενέργειας τροφοδοτούμενο από έναν ατμολέβητα. Το φαρντιέ επανεμφανίστηκε στους δρόμους της Γαλλίας γύρω στο 1840 με τον Κάρλος Ντίετζ. O Γάλλος αξιωματικός του πυροβολικού,Nicolas-Joseph Cugnot, έφτιαξε αυτό τρίκυκλο ατμοκίνητο  όχημα (κιλλίβαντας πυροβόλου) μετά από παραγγελία του Γαλλικού Υπουργείου Πολέμου. Το τεράστιο όχημα μπορούσε να κουβαλήσει τέσσερα άτομα επί 20 λεπτά και ταχύτητα 3,6 χιλιόμετρα/ώρα. Απαιτούνταν στάση 20 λεπτών για ν' ανέβει αρκετά η πίεση του ατμού, ώστε να συνεχίσει η πορεία του οχήματος. Ένα αντίγραφο του οχήματος διατηρείται στο Conservatoire des Arts et Metiers στο Παρίσι.

 Στη συνέχεια ο Αλμπέρ ντε Ντιόν κατασκεύασε μερικά ελαφρά τρίκυκλα και τετράκυκλα οχήματα (1883-84) και ο Λεόν Σερπολέ επέφερε ορισμένες τροποποιήσεις στον λέβητα, επινοώντας το 1890 τον περίφημο λέβητα στιγμιαίας ατμοποίησης .O Νικόλαος Μπαρσάντι και ο φυσικός Φελίτσε Ματεούτσι κατέθεσαν στις 5 Ιουνίου 1853, στη Γεωργική Ακαδημία της Φλωρεντίας, μια λεπτομερή περιγραφή «επί του τρόπου χρησιμοποιήσεως της κινητήριας δυνάμεως, του εκρηκτικού μείγματος υδρογόνου-οξυγόνου». Ο Ντέμλερ κατάφερε να κατασκευάσει έναν κινητήρα σχετικά πολύστροφο και γι’ αυτό πολύ ελαφρύ (περίπου 86 kg) ο οποίος εγκαινίασε μια αποφασιστική τεχνική κατεύθυνση για τους κατασκευαστές. Το 1889 εμφανίζεται ένα όχημα του Πεζό, πάντα με βενζινοκινητήρα, που κατασκεύασε ο Πανάρ σε προνόμιο Ντέμλερ, και το 1891 ο Γάλλος Φερνάντ Φορέ κατασκεύασε έναν τετρακύλινδρο κινητήρα με μαγνητική ένταση. Το 1893 εμφανίζεται ο βοηθητικός μικρός βενζινοκινητήρας για λεωφορείο του Ερρίκου Μπερνάρντι και το 1894 το τρίκυκλο του ίδιου. Το ελαφρύ αυτό όχημα, που κατασκευάστηκε από τη Μιάρι Τζιούστι και Σία της Πάντοβα, ήταν εφοδιασμένο με ένα καλομελετημένο σύστημα διεύθυνσης. Ένα τρίκυκλο Μπερνάρντα έλαβε μέρος στις 17 Ιουλίου 1898, στη διαδρομή Τορίνο-Άστι-Τορίνο, όπου κατέλαβε την τέταρτη θέση επί 14 διαγωνιζομένων, καλύπτοντας την απόσταση  σε 9 ώρες και 47 λεπτά. Το αυτοκίνητο του Ντάρια έλαβε μέρος στον πρώτο αγώνα ταχύτητας που έγινε στην Αμερική, στη διαδρομή Σικάγο-Έβανστον-Σικάγο. Την διαδρομή αυτή  την  κάλυψαν  σε 10 ώρες.

 Στις Ηνωμένες Πολιτείες είναι μάλλον βέβαιο ότι το πρώτο αυτοκίνητο κατασκεύασαν οι αδελφοί Φραγκίσκος και Κάρολος Ντάρια, το 1893.

Μετά από όλα αυτά βγάζουμε συμπέρασμα ότι το αυτοκίνητο δεν είναι μόχθος μόνο ένός ανθρώπου αλλά πολλές πετυγχυμένες και μη πετυγχυμένες προσπάθειες πολλών ανθρώπων.

 

6.ΧΡΗΣΙΜΟΤΗΤΑ

 

Το αυτοκίνητο όπως και τα άλλα μέσα μεταφοράς (τρένα – πλοία – αεροπλάνα κ.λπ) έχουν συμβάλει καθοριστικά στην διαμόρφωση του σημερινού τρόπου ζωής και εργασίας των ανθρώπων. Σήμερα δεν θα ήταν ήταν εύκολο να φανταστούμε την ζωή μας χωρίς τις διευκολύνσεις που μας παρέχει το αυτοκίνητο.

Παντού στον καθημερινό τρόπο διαβίωσης του σύγχρονου ανθρώπου υπάρχει το αυτοκίνητο. Κανένα εργοστάσιο δεν μπορεί να λειτουρήσει χωρίς κάποια ορισμένα αυτοκίνητα (φορτηγά, βυτιοφόρα κ.λπ)  να μεταφέρουν την πρώτη ύλη τους και τα καύσιμά τους, όπως και τα προϊόντα τους στην κατανάλωση. Χωρίς αυτοκίνητα δεν θα υπήρχαν μέσα μαζικής μεταφοράς (δημόσιες συγκοινωνίες), δεν θα υπήρχαν ασθενοφόρα να μεταφέρουν τους ασθενείς στα νοσοκομεία, δεν θα μπορούσαν να μεταφερθούν οι αμέτρητοι τόνοι σκουπιδιών  από τις πόλεις  και τα χωριά στις χωματερές.

 Το αυτοκίνητο βοήθησε στο να μικρύνουν οι αποστάσεις και έφερε κοντά τους ανθρώπους, βοηθώντας στην διάδοση των γνώσεων και γενικά του πολιτισμού, όπως τον αντιλαμβανόμαστε σήμερα. Μεγάλες βιομηχανίες, μεγάλες επιχειρήσεις και μεγάλες πόλεις ίσως να μην υπήρχαν αν δεν είχε εφευρεθεί το αυτοκίνητο. Το αυτοκίνητο από την στιγμή της εφεύρεσης του βοήθησε να προχωρήσει η ανάπτυξη όλων των τεχνολογιών, επιστημών και όλης της ανθρώπινης ιστορίας. Η ίδια η προσπάθεια της εξέλιξής του, δημιούργησε νέους κλάδους της επιστήμης και τεχνολογίας.

Όπως όμως σε κάθε θετικό βήμα της ανθρωπότητας υπάρχει και η αρνητική του πλευρά, έτσι και το αυτοκίνητο και γενικότερα οι αυτοκινούμενες μηχανές, βοήθησαν στο να γίνουν μεγάλοι καταστροφικοί πόλεμοι με πολλές συνέπειες στην ανθρωπότητα και πολλά ανθρώπινα θύματα.

 

 

7. ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Σε αυτο το κεφάλαιο θα αναφερθούμε στις επιπτώσεις του αυτοκινήτου στο περιβαλλον.

Τα βιομηχανικά κράτη έκαναν ένα λάθος όταν στράφηκαν προς το ΙΧ αυτοκίνητο ως όργανο βελτίωσης της αστικής κινητικότητας. Το αυτοκίνητο προκάλεσε σημαντικές και απρόβλεπτες επιπτώσεις στη ζωή της πόλης και έχει γίνει ένας σημαντικός παράγοντας περιβαλλοντικών, κοινωνικών και αισθητικών προβλημάτων τους.

 

Η αυτοκίνηση στην πόλη:

 

Αυτά είναι  μερικά από τα προβλήματα και τις επιπτώσεις του αυτοκινήτου στο περιβάλλον.

Ενα ακόμη σημαντικό πρόβλημα που μας  παρουσιάζεται είναι να απομακρύνουμε τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά από τις πόλεις ενώ ταυτόχρονα να μπορεί να βελτιωθεί η κινητικότητα και να μειώσουμε το κόστος της .

Η αυτοκίνηση στην πόλη μπορεί να απομακρυνθεί μόνο αν είναι διαθέσιμη κάποια καλή εναλλακτική λύση. Τι θα συνέβαινε αν σχεδιάζαμε μια πόλη που θα μπορούσε να λειτουργεί χωρίς κανένα αυτοκίνητο;Θα είχαμε μια καλύτερη ζωή. Θα ήθελε κανείς να ζει σε μια τέτοια πόλη; Μερικοί θα έλεγαν ναι επειδή λατρεύουν τον καθαρό αέρα και άλλοι όχι επειδή ναι μεν λατρεύουν τον καθαρό αέρα αλλά δεν θα μπορούσαν να φανταστούν μια πόλη χωρίς αυτοκίνητα. Είναι δυνατόν να απαλλαγούμε από τα αυτοκίνητα διατηρώντας παράλληλα τη γρήγορη και άνετη κινητικότητα που προσέφερε κάποτε;Αυτό είναι ένα ερώτημα που η τεχνολογία μας  θα λύσει σε αρκετά χρόνια.

Η δημόσια συγκοινωνία πρέπει να γίνει πιο ευχάριστη εμπειρία και να αποκτήσει τη μέση ταχύτητα ενός ΙΧ αυτοκινήτου που κινείται σε ευνοϊκές κυκλοφοριακές συνθήκες. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί χρησιμοποιώντας ανεπτυγμένη τεχνολογία.

 

8. ΣΥΣΧΕΤΙΣΗ ΜΕ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ-ΑΡΧΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

Το κεφαλαιο αυτό είναι το πιο σημαντικό από όλα γιατί θα μιλήσουμε για το πώς λειτουργεί ένα αυτοκίνητο.

Θα αρχίσουμε με τον κινητήρα και θα πρέπει να αναφέρουμε ότι τόσο στα μικρά όσο και στα μεγάλα οχήματα, ο χώρος που καταλαμβάνει ο κινητήρας καθώς και το βάρος του, σε σχέση με το σύνολο του οχήματος, πρέπει να είναι περιορισμένα. Η αρχή αυτή είναι σύμφωνη  με τις οικονομικές λύσεις που προσανατολίζουν την παραγωγή προς κινητήρες πολύστροφους και μικρού κυλινδρισμού. Οι τετρακύλινδροι ή εξακύλινδροι κινητήρες είναι γι’ αυτό οι πιο διαδεδομένοι για αυτοκίνητα μικρής και μέσης ισχύος.

Η πιο συνηθισμένη διάταξη είναι σε σειρά ή σε V. Το 1976 η Μερσεντές έβαλε τον πρώτο 5κύλινδρο κινητήρα Ντίζελ σε ιδιωτικό αυτοκίνητο και το 1978 η AUDI παρήγαγε τον πρώτο 5κύλινδρο κινητήρα Ότο. Οι Ιάπωνες στράφηκαν προς 3κύλινδρους κινητήρες. Όλοι οι κινητήρες αυτοί έχουν ιδιαίτερες διατάξεις απορρόφησης των ροπών κάμψης. Πολλές φορές όμως χρησιμοποιούνται δικύλινδροι ή τετρακύλινδροι κινητήρες που, σύμφωνα με το κριτήριο των κατασκευαστών μοτοσικλετών, κατασκευάζονται με αντικείμενους κυλίνδρους, πράγμα που αποτελεί μεγάλο πλεονέκτημα για τη δυναμική ισορρόπηση του συγκροτήματος.

Πράγματι, και η έρευνα για την επιτυχία μιας τέλειας ισορρόπησης, που θα έχει αποτέλεσμα την εξάλειψη επιβλαβών και ενοχλητικών κραδασμών, θα πρέπει λαμβάνεται αναγκαστικά σοβαρά υπόψη στην περίπτωση των εμβολοφόρων κινητήρων.

Όλα τα όργανα ενός τέτοιου κινητήρα(εμβολοφόρος), μολονότι ελαφρά, παρουσιάζουν πράγματι ροπές κάμψης, που έχουν επακόλουθο την τάση μετάδοσης κραδασμών. Δημιουργήθηκε έτσι η ανάγκη κατασκευής μονοκόμματης βάσης (μονομπλόκ) του κινητήρα με επαρκή μάζα από ειδικό χυτοσίδερο, ώστε να απορροφά ένα μέρος των κραδασμών αυτών. Οι κινητήρες με συγκολλημένες λαμαρίνες και τα μπλοκ από ελαφρύ κράμα χρησιμοποιούνται σχεδόν αποκλειστικά στα σπορ αυτοκίνητα. Στις κεφαλές χρησιμοποιείται αντίθετα ελαφρύ κράμα.

Ο μεγάλος βαθμός απόδοσης των σύγχρονων κινητήρων απαιτεί τη χρησιμοποίηση βαλβίδων επικεφαλής, λύση που επιτρέπει τη στερέωση βαλβίδων μεγάλης διατομής. Μερικοί     παράγοντες που επηρεάζουν κατά τρόπο αισθητό την απόδοση είναι το σχήμα του θαλάμου καύσης, οι συνθήκες θερμοκρασίας που επικρατούν κοντά στους αναφλεκτήρες, οι διαστάσεις, η διεύθυνση και η ακρίβεια εκτέλεσης των αγωγών τροφοδοσίας και εξαγωγής.

Οι περισσότεροι κινητήρες είναι τετράχρονοι. Ορισμένα ελαφρά οχήματα κατασκευάζονταν ωστόσο παλαιότερα με δίχρονους κινητήρες, ιδιαίτερα απλούς, που είναι όμως πιο θορυβώδεις και έχουν μικρότερη απόδοση από τους αντίστοιχους τετράχρονους. Το καύσιμο που χρησιμοποιείται για τον κινητήρα περιέχεται σε μια ειδική δεξαμενή, από την οποία αναχωρεί ένας σωλήνας που το οδηγεί στον χώρο του κινητήρα. Οι βενζινοκινητήρες είναι εφοδιασμένοι με αναμεικτήρα (καρμπιρατέρ), όργανο που χρησιμοποιείται για τη μείξη του αέρα με τη βενζίνη και την εισαγωγή του καύσιμου μείγματος στους αγωγούς αναρρόφησης, που το διοχετεύουν με τη σειρά τους στους κυλίνδρους. Ο αναμεικτήρας, απλός στην αρχή, τελειοποιήθηκε με τον καιρό, για να γίνει στα σύγχρονα μοντέλα πολύπλοκος κατασκευαστικά, με αποτέλεσμα να έχει ανάγκη λεπτής ρύθμισης, η οποία επιτρέπει όμως την επίτευξη μεγάλης απόδοσης και εύκολη εκκίνηση εν ψυχρώ. Ο αέρας που εισέρχεται στο καρμπιρατέρ διασχίζει ένα ειδικό φίλτρο που συγκρατεί τις ακαθαρσίες.

Το σύνολο σχεδόν των επιβατικών αυτοκινήτων είναι εφοδιασμένο με βενζινοκινητήρα, ενώ τα επαγγελματικά οχήματα κινούνται συνήθως με κινητήρες Ντίζελ. Οι κινητήρες αυτοί δεν έχουν καρμπιρατέρ, αλλά εγχυτήρες που εισάγουν απευθείας στους κυλίνδρους το πετρέλαιο Ντίζελ με τη μορφή λεπτότατων σταγονιδίων. Η συμπίεση των ντιζελοκινητήρων είναι μεγαλύτερη από τον αντίστοιχο των κινητήρων κύκλου Ότο και γι’ αυτό τα σταγονίδια του πετρελαίου που μπαίνουν στους κυλίνδρους, στο τέλος του χρόνου συμπίεσης, αυτοαναφλέγονται, χάρη στην εξαιρετικά υψηλή θερμοκρασία του θαλάμου καύσης. Η θερμοκρασία αυτή επιτυγχάνεται ακριβώς λόγω της ισχυρής πίεσης του αέρα που βρίσκεται μέσα στον θάλαμο. Αντίθετα, είναι γνωστό ότι στους βενζινοκινητήρες το έμβολο συμπιέζει όχι μόνο τον αέρα, αλλά το μείγμα αέρα-βενζίνης (καύσιμο μείγμα), και ότι στο τέλος του χρόνου συμπίεσης η έκρηξη προκαλείται από τον σπινθήρα που παράγεται μεταξύ των ηλεκτροδίων του αναφλεκτήρα.

Ορισμένοι κατασκευαστικοί οίκοι, τοποθετούν κινητήρες Ντίζελ και σε επιβατικά αυτοκίνητα, επιτυγχάνοντας έτσι οικονομικότερη λειτουργία, αλλά η κίνηση του οχήματος είναι θορυβώδης και λιγότερο ζωηρή. Αντίθετα, ορισμένα ελαφρά και ταχυκίνητα φορτηγά είναι εφοδιασμένα με βενζινοκινητήρες.

Σε ορισμένα σπορ αυτοκίνητα καθώς και σε αυτοκίνητα αγώνων χρησιμοποιούνται βενζινοκινητήρες με έγχυση του καυσίμου, που επιτρέπουν την επίτευξη ιδιαίτερων επιδόσεων, που εισάγουν μέσα στον κύλινδρο το μείγμα, όταν έχουν ήδη έναν ορισμένο βαθμό συμπίεσης, βελτιώνοντας έτσι τον συντελεστή πλήρωσης των κυλίνδρων και αυξάνοντας την ειδική ισχύ του κινητήρα.

 

9.ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΕΡΓΑΛΕΙΩΝ ΚΑΙ ΥΛΙΚΩΝ

 

      Τα εργαλεία και τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν στην κατασκευή του αυτοκινήτου είναι τα παρακάτω:

 

·        κοπίδι

·        ψαλίδι

·        γυαλόχαρτο

·        κόλλα μακετόχαρτου

·        χάρακας 14 cm

·        χάρακας 40 cm

·        μακετόχαρτο 3 χιλ.

·        μακετόχαρτο 5 χιλ.

·        μαρκαδόρος ζωγραφικής κόκκινος

·        μαρκαδόρος ζωγραφικής κίτρινος

·        μαρκαδοράκι μαύρο ανεξήτηλο

·        μολύβι

·        καλαμάκια για σουβλάκια χ2

·        τάπα για κατασκευή ροδών

·        ξυλο για κοπή μακετόχαρτου


10.ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ

 

      

α/α

Υλικά και εργαλεία

Κόστος

1

ΚΟΠΙΔΙ

2,24

2

ΨΑΛΙΔΙ

1,50

3

ΓΥΑΛΟΧΑΡΤΟ

0,25

4

ΚΟΛΛΑ ΜΑΚΕΤΌΧΑΡΤΟΥ

0.85

5

ΜΑΚΕΤΟΧΑΡΤΟ 3ΧΙΛ.

3,70

6

ΜΑΚΕΤΟΧΑΡΤΟ 5ΧΙΛ

3,95

7

ΜΑΡΚΑΔΟΡΟΣ ΖΩΓ. ΚΟΚΚΙΝΟΣ

0,10

8

ΜΑΡΚΑΔΟΡΟΣ ΖΩΓ.ΚΙΤΡΙΝΟΣ

0,10

9

ΜΑΡΚΑΔΟΡΑΚΙ ΑΝΕΞΗΤΗΛΟ ΜΑΥΡΟ

1,96

10

ΜΟΛΥΒΙ

0,70

11

ΚΑΛΑΜΑΚΙΑ ΓΙΑ ΣΟΥΒΛΑΚΙΑ Χ2

0,05

12

ΧΑΡΑΚΑΣ 14 CM

0,75

13

ΧΑΡΑΚΑΣ 40 CM

1,10

14

ΤΑΠΑ

0,00

15.

ΞΥΛΟ

2,50

ΣΥΝΟΛΟ

 

19,75 €

 

 

11. ΠΗΓΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ

 

 

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

1.E-DOMI CD-ROM 1 ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

2.www.Google.com/επιπτώσεις αυτοκινήτου ημερ:6/4/2006

3.βιβλίο της τεχνολογίας α’γυμνασίου σελ.48,49,50,51,52,53

4.www.Google.com/ιστορία του αυτοκινήτου ημερ:28/4/06